Ønsker du å optimalisere din bedrifts tilstedeværelse på sosiale medier gjennom annonsering? Da anbefaler vi en markedsføringsanalyse som vil kunne si hvor man ligger i dag, og hvilke muligheter ikke blir utnyttet best mulig. Vi gjennomgår deres nåværende markedsføring og skreddersyr anbefalinger som vil lede til bedre resultater for bedriften.
Analyser dine annonser gjennom en markedsføringsanalyse
Få mest mulig ut av dine digitale tiltak og optimaliser kampanjebudsjett ditt gjennom en annonse analyse.
I denne prosessen kan vi se på følgende elementer, basert på deres behov, og lage en tiltaksplan:
- Strategiske tiltak
- Hjemmeside trafikk
- Søkemotoroptimalisering
- Søkeordsanalyse
- Tilstedeværelse i sosiale medier
- Innholdsproduksjon og innholdsstrategi
- Annonse-design
Avhengig av hvilken kanal din bedrift annonserer gjennom, ser vi på følgende elementer når vi foretar en annonse analyse:
- Historiske resultater
- Konkurrentanalyse
- Analyse av målgruppe
- Nåværende oppsett og struktur
- Kommunikasjons valg (innhold vs budskap)
- Annet relevant som f.eks emoji-bruk, relevante søkeord, språkvalg, trender, osv.
Basert på funnene i analysen utarbeides og implementeres skreddersydde anbefalinger for å optimalisere dine annonser.