Google Ads er en betalt annonseringsplattform fra Google som lar annonsører plassere annonser på Googles søkemotor og nettverk av tilknyttede nettsteder og apper. Annonsering på Google Ads gir annonsører mulighet til å målrette sine annonser mot spesifikke søkeord og målgrupper, og betale kun når noen klikker på annonsen.
Annonser på Google Ads kan blant annet vises i Google-søk, på Google Maps og på YouTube. Annonser på Google Ads er basert på en budgivningsmodell, der annonsører kan sette en kostnad per klikk (CPC) budsjett og justere budsjettet etter hvert som kampanjen utvikler seg. Annonsene er også målrettet basert på faktorer som søkeord, plassering, språk, tidspunkt på dagen og enhetstyper.
Google Ads tilbyr også en rekke verktøy og funksjoner som gjør det enkelt å måle resultatene av annonsekampanjene, inkludert konverteringssporing, A/B testing av annonser, og detaljert rapportering. Annonsering på Google Ads kan være en effektiv måte for bedrifter å øke synligheten og trafikken til sine nettsider og å generere flere leads og salg.