Black Friday Nov 15, 2021 2 minutter

Er du klar for Black Friday?

Er du klar for Black Friday Mediabooster- tips til Black Friday

Ønsker du å høre fra oss når vi legger ut nye innlegg?

Meld deg på vårt nyhetsbrev og bli varslet hver lang vi legger ut nye blogginnlegg, porteføljecaser og nyheter

Subscribe

* indicates required

Vil du motta nyhetsbrev?

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.

Vi har satt sammen en sjekkliste for å hjelpe deg med forberedelsene.

Bilde fra Dreamstime

✔️ Ha en slagplan for markedføringen på Black Friday

Klargjør så mye som mulig i forkant. Vi vil anbefale å gjøre kampanjer og annonser klare minst en uke i forveien, så om ikke dette er klart enda er det på tide å brette opp ermene! Dette sparer deg og teamet for mye stress og dårlig tid, i tillegg rekker du da å gjøre nødvendige endringer dersom annonsene ikke skulle blitt godkjent.

 

✔️ Automatiser tilbudene

Hvis du planlegger å kjøre timebaserte tilbud, er det en god idé å bruke en plugin som automatisk kjører tilbudene til riktig tid. Dette sparer deg for mye manuelt arbeid, du får full oversikt over hvilke tilbud som kjører til enhver tid, og du får mer tid til kundeservice.

 

✔️ Klargjør hjemmesiden for den økende trafikken

Test nettsiden din før Black Friday for å være sikker på at de tåler den økende trafikken. Ingenting er verre enn at hjemmesiden krasjer på en så viktig dag som dette.

 

✔️ Husk sikkerheten

Sørg for at du har høy sikkerhet på siden til enhver tid!
Spesielt for en dag som Black Friday når uønsket trafikk er veldig vanlig.

 

✔️ Opprett en egen landingsside for Black Friday

Lag en egen landingsside for alle dine Black Friday-tilbud. På denne måten har du full oversikt over hvilke produkter som er på tilbud, og kundene dine finner lettere fram til hva de er på utkikk etter.

 

✔️ Optimaliser hjemmesiden for alle enheter

Sørg for at hjemmesiden fungerer optimalt på alle enheter. Stadig flere bruker telefonen når de handler på nett. På Black Friday i 2020 opplevde Vipps 423 betalinger i det mest aktive minuttet. På forrige lørdag, før Black Week hadde kommet ordentlig i gang, var det allerede registrert over 100 minutter med flere enn 1000 Vipps-betalinger. (Retailmagasinet).

 

✔️ Minn kunder om deres forlatte handlekurver

Studier fra American Marketing Association viser at nesten 70% av handlekurvene til nettbutikker forlates før betaling. Send ut automatiserte e-poster til kunder som har forlatt handlekurven, for å minne de på at produktene fremdeles er tilgjengelige til en god pris.

Som du ser er det mye som skal forberedes til Black Friday, og det er viktig å ha en god plan. Dersom du ønsker enda flere gode ideer kan du lese våre personlige tips til Black Friday her.

Vi i Mediabooster hjelper deg gjerne med forberedelsene! Ring oss eller send oss en melding for å ta en kaffe og slå av en prat 👇☕️

Ønsker du at vi jobber med ditt neste prosjekt?