fbpx
Bilde fra Freepik Design

Er du klar for Black Friday?

Vi har satt sammen en sjekkliste for å hjelpe deg med forberedelsene.

Black Friday er blant årets travleste handledager, og ga en omsetning på 3,7 milliarder kroner i fjor. Dette tilsvarte en vekst på 3,6% fra året før (e24), og det er ingen grunn til å tro at det kommer til å omsettes for mindre i år.

Bilde fra Dreamstime

✅Ha en slagplan

Klargjør så mye som mulig i forkant. Vi vil anbefale å gjøre kampanjer og annonser klare minst en uke i forveien, så om ikke dette er klart enda er det på tide å brette opp ermene! Dette sparer deg og teamet for mye stress og dårlig tid, i tillegg rekker du da å gjøre nødvendige endringer dersom annonsene ikke skulle blitt godkjent.

 

✅Automatiser tilbudene

Hvis du planlegger å kjøre timebaserte tilbud, er det en god idé å bruke en plugin som automatisk kjører tilbudene til riktig tid. Dette sparer deg for mye manuelt arbeid, og du får full oversikt over hvilke tilbud som kjører til enhver tid.

 

✅Klargjør hjemmesiden for den økende trafikken

Test nettsiden din før Black Friday for å være sikker på at de tåler den økende trafikken. Ingenting er verre enn at hjemmesiden krasjer på en så viktig dag som dette.

 

✅Opprett en egen landingsside for Black Friday

Lag en egen landingsside for alle dine Black Friday-tilbud. På denne måten har du full oversikt over hvilke produkter som er på tilbud, og kundene dine finner lettere fram til hva de er på utkikk etter.

 

✅Optimaliser hjemmesiden for alle enheter

Sørg for at hjemmesiden fungerer optimalt på alle enheter. Stadig flere bruker telefonen når de handler på nett, i fjor stod mobilen for 33,5% av alle transaksjoner på Black Friday (Apptimize).

 

✅Minn kunder om deres forlatte handlekurver

Send ut automatiserte e-poster til kunder som har forlatt handlekurven, for å minne de på at produktene fremdeles er tilgjengelige til en god pris. Statistikk fra 2018 viser nemlig at bestillinger økte med 2,13% for bedrifter etter at kunder ble minnet på deres forlatte handlekurv (Omnisend).

Som du ser er det mye som skal forberedes til Black Friday, og det er viktig å ha en god plan. Dersom du ønsker enda flere gode ideer kan du lese våre personlige tips til Black Friday her.

Vi i Mediabooster hjelper deg gjerne med forberedelsene! Ring oss eller fyll ut kontaktskjemaet nedenfor for å ta en kaffe og slå av en prat 👇☕️