Digital markedsføring
Ønsker du å booste dine resultater?
Olivia Restauranter er en kjent merkevare i restaurantbransjen i Norge. Med ti restauranter i Norge er de et stort navn innen sin bransje. Med nylig åpning av to nye restauranter i Sverige, har de også tatt et steg ut i resten av Norden.
I dette prosjektet har vi levert en fullstendig web-pakke fra A til Å med: Digital rådgivning, konseptutvikling, webutvikling, webdesign, grafisk design, digital markedsføring og Google Ads.
Vi ble kontaktet av Olivia Restauranter fordi de ønsket å ekspandere konseptet “Sala Privata” videre til bedriftsmarkedet. Dette er en tjeneste hvor du leier en lukket del av lokalet til møtevirksomhet, seminarer eller sosiale settinger. Sammen jobbet vi oss frem til et spennende og moderne konsept som innebar å lage en selvstendig nettside-portal for bedriftskunder, under navnet Olivia Company. På denne måten kunne vi skape en mye mer presis markedsføringsstrategi som siktet seg spesifikt inn på målgruppen bedrifter. Det som er veldig unikt med konseptet, er at det ikke bare skulle gjelde for restaurantene i Norge. Det skulle også være mulig å booke seg til restauranter i både Sverige og Finland, samtidig som det skulle være ulike møtepakker man kunne booke basert på behov.
Nettsiden vi utviklet for Olivia har som mål, å gjøre det så enkelt som mulig for kunden å henvende seg til Olivia og booke et privat lokale. Den skal presentere konseptet på en enkel og forståelig måte, samtidig som den skal se delikat og profesjonell ut. Det skal være åpenbart for de besøkende at de har mulighet til å booke Olivia Company i flere byer og land. Og det skal være tydelig at du kan velge deg en møtepakke basert på dine behov.
For å løse prosjektet på best mulig måte, begynte vi med å kartlegge strukturen på nettsiden, og bygde et sidekart med alle nivåene vi var nødt til å skape. Dette grunnlaget gjorde at vi kunne bygge en nettside som var oversiktlig, enkel å navigere og brukervennlig. Ved å koble på vår designer, klarte vi å lage et profesjonelt uttrykk som er veldig likt Olivia sin eksisterende side i dag, men som også uttrykker at dette er et eget konsept. For organisk markedsføring gjorde vi en grunnleggende søkeordsanalyse og fant frem relevante søkeord som ville prestere godt. Ved å implementere søkeordene i tekster, bilder og i våre SEO verktøy scorer nå nettsiden veldig godt på organiske søk.
Olivia Company har blitt bygd på et fundament som gjør at nettsiden alltid skal ha mulighet til å skalere. Vi vet det er mye i vente for Olivia Company, og at dette kun er begynnelsen på en veldig spennende reise. Hele løsningen er bygd slik at vi skal kunne skalere i byer og land, samt legge til flere alternativer for møtepakker. For å hjelpe Olivia Company med å skalere har vi satt sammen en strategi for markedsføring, leadsgenerering og konvertering ved bruk av Google sine analyse og sporingsverktøy kombinert med Google Ads.