Bakgrunnen for superheltkonseptet

Vi er stolte av å annonsere lanseringen av vårt nye og spennende superheltkonsept, inspirert av Marvel- og DC-universene. Konseptet, som opprinnelig startet som en kreativ employer branding-idé for å fremheve hver ansatts «superkraft,» har, i samarbeid med vårt søsterselskap Roza Pixel, utviklet seg til en fullverdig strategi. Målet er å vise vår kreative side og hjelpe oss å skille oss ut i et konkurransepreget marked. Etter måneder med strategisk og kreativ planlegging, kombinert med vår tekniske ekspertise, er vi klare til å omfavne en mer leken og fantasifull tilnærming med en “superhelt touch.”

“Rebrandingen har resultert i en helt ny og innovativ nettside med nytt design og en forvandling av vår identitet. Nå skal vi omfavne rollen som Skandinavias kreative superhelter,” Hector Monteroza, CEO i Mediabooster.

Storytelling

Vi er et sterkt team med ulike ferdigheter og ekspertise, og gjennom kreativ storytelling har vi skapt et unikt univers hvor hver ansatt har fått en superheltidentitet basert på sin spesialitet. For eksempel har vår webutvikler Philip Kvam blitt til Webman, mens annonsespesialisten i teamet nå er Tåni Sterk (Ironman). Dette strategiske grepet fungerer både som effektiv employer branding, til fremtidig rekruttering, men også til å vise frem hvilke tjenester vi kan bistå våre nåværende og fremtidige kunder med.

“Vårt søsterselskap, Roza Pixel, har åpnet opp for mange nye muligheter. Blant annet har de regissert og produsert alle våre nye superheltfilmer” Hector Monteroza, CEO i Mediabooster.

Vil skille oss ut i mengden

Image Slide 2
Spill avPlay
Image Slide 2
Spill avPlay
Image Slide 2
Spill avPlay
Image Slide 2
Spill avPlay
Image Slide 2
Spill avPlay
Image Slide 2
Spill avPlay
Image Slide 2
Spill avPlay
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

 

Alle de faste ansatte i Mediabooster har fått en egen filmsnutt som spiller på superhelttemaet. Vi er enige om at det er viktig å ikke ta oss selv for høytidelig.

“Tanken bak det er at det skal se litt amatøraktig og komisk ut. Hver karakter får sin egen historie, og vi planlegger å utvikle mer storytelling rundt dem i fremtiden. Vi er trygge på at dette vil få oss til å skille oss ut blant andre aktører i markedet.” Hector Monteroza, CEO i Mediabooster.

Internt forankret

Det har vært viktig å komme frem til en løsning som holder en hårfin balanse mellom humor, kreativitet og profesjonalitet. Tidligere forsøk med superhelttemaet har fått mye positiv feedback, noe som motiverte oss til å gå «all in» på konseptet. Strategien henger sammen med at vi retter vår markedsstrategi mot LinkedIn.

“Vi vet at folk på LinkedIn ønsker å kommunisere med mennesker, ikke selskaper. Dette konseptet gir oss muligheten til å vise frem de individuelle ferdighetene våre på en unik måte. Med dette vågale trekket er vi klare til å utfordre bransjen og vise at vi tør å skille oss ut.” Ida Songve, CMO i Mediabooster.

Spent på mottakelsen

Hector, som alltid har vært en stor fan av Marvel-universet, kom opp med ideen til konseptet. Han har inspirert teamet med sin kreativitet og satt prosjektets mål og retning. Sammen har vi formet et sluttresultat som vi spent gleder oss til å vise frem.Det er derfor en viss nervøsitet og spenning knyttet til lanseringen, men vi er klare til å gå all in og eie konseptet fullt ut.

“Jeg mener dette er en unik vei å gå, og håper virkelig at dette er noe folk synes er kult. Så er det sånn at dette enten flopper helt, eller blir det utrolig bra. Men jeg er sikker på at dette blir bra!” Hector Monteroza, CEO i Mediabooster.

Velkommen til vårt univers!

Ønsker du å lese mer fra Mediabooster? Klikk deg inn på artikler her: Mediabooster – Artikler

Les mer om våre tjenester her: Webutvikling og designNettsideDigital RådgivningSEO, Markedsføring