AR/VR Sep 6, 2023 2 minutter

Frokostseminar: Hvordan øke kundeengasjement og salgsinntekter i retailbransjen ved bruk av AR?

Et bilde av en person fra Mediabooster som holder foredrag om AR og VR

La oss hjelpe deg og din bedrift med digital vekst!

Ta kontakt med oss i dag, så booker vi inn til et kort og enkelt introduksjonsmøte for å bli bedre kjent.

Torsdag 31. august ble vi invitert til et spennende frokostseminar i regi av Retail Energy og SeeYou, med temaet “En Gamechanger” for butikkene. Seminaret gav verdifull innsikt i hvordan god kommunikasjon, Augmented Reality (AR) og Digital Signage kan revolusjonere retail- bransjen og skape nye og effektive vekstmuligheter.

AR i retailbranjsen

Vår kreative leder, Lars-Otto Bjerkeng, delte sine tanker om AR og hvordan det kan brukes i retail. Med AR har retailbransjen muligheten til å forbedre kundeopplevelsen og øke salget på helt andre måter enn tidligere mulig.

Flytte varer ut av butikk gjennom effektiv kommunikasjon

I tillegg til Bjerkengs engasjerende foredrag, fikk vi også muligheten til å høre fra Tom-Erik Andersen, daglig leder i Retail Energy, og Ann-Kristin Mork, daglig leder i SeeYou. De presenterte en inspirerende kundecase som viste hvordan god kommunikasjon kan ha en betydelig innvirkning på salg og hjelpe varer med å flytte seg ut av butikkene. De delte de innsikter fra shopperundersøkelser basert på rundt 11 000 “mystery shopping” -besøk på tvers av bransjer. Dette ga oss verdifulle innsikter i hvordan butikkene kan selge flere varer ved å implementere enkle, men effektive tiltak.

Person fra Retail Energy som prater om effektiv kommunikasjon

Effekten av strategisk bruk av digitale skjermer i butikk 

Jørn Olsen, Head of Marketing & Analytics i ZetaDisplay, presenterte et imponerende kundecase som illustrerte prosessen fra A til Å med dagligvarekjeden Hemköp fra Sverige. ZetaDisplay viste hvordan strategisk bruk av skjermer i butikk kan ha en betydelig positiv effekt på salget.

Person som presenterer effekten av digitale skjermer i butikk, retail energy

Framtidens handel

Frokostseminaret tydeliggjorde at kombinasjonen av riktig kommunikasjon,  AR og Digital Signage er kraftige verktøy som kan transformere måten vi driver butikk på. Med riktig implementering kan vi ikke bare engasjere kundene våre på nye måter, men også øke salget og oppnå bærekraftig vekst i det moderne markedet.

mennesker som nettverker på frokostseminar, Retail Energy

Vil du vite mer om hvordan og hvorfor du bør satse på AR?

Et sentralt spørsmål som ble besvart var hvorfor AR bør brukes i retail. Men hvordan skal AR brukes i retailbransjen for å oppnå økt kundeengasjement og salg? I samarbeid med vårt søsterselskap Roza Pixel introduserer vi AR (Augmented Reality) som en av våre nye hovedtjenester. Se hele presentasjonen her.  

For mer om AR, les også AR/VR-teknologi: 4 tips som tar markedsføringen din til nye høyde

Mer om våre tjenester: Digital markedsføring, Webutvikling, Webdesign

Ønsker du at vi jobber med ditt neste prosjekt?