fbpx

Kundecase: PartnerPlast

Hvordan vi hjalp PartnerPlast å øke registrerte leads med 800%
+
unike sidevisninger
+%
registrerte henvendelser
+%
økt lesetid

PartnerPlast

PartnerPlast tilbyr smarte produkter og spesialtilpassede løsninger til offshore & subsea bransjen.

https://partnerplast.no

Hovedkontor

Åndalsnes

Bransje

Offshore

Oppdrag

PartnerPlast er en ledende aktør som tilbyr smarte produkter og spesialtilpassede løsninger til offshore & subsea bransjen, akvakultur & marine markedet, samt til den seismiske bransjen.

En hjemmeside som konverter

Da Mediabooster innledet dialogen med PartnerPlast, hadde selskapet en nokså gammel og utdatert hjemmeside. De sto i tillegg uten en konkret markedsføringsstrategi. Hjemmesiden opplevdes som komplisert å navigere, og lite brukervennlig. Oppdatering av innholdet på hjemmesiden var en tidkrevende prosess for kunden. Siden led også av famlende sikkerhet, utdaterte utvidelser og grunnkode. Kunden hadde derfor et sterkt ønske om en digital oppgradering.

Gjennom et tett samarbeid med PartnerPlast kom vi til enighet om å bygge en hjemmesideløsning som gjorde det enkelt for de besøkende å finne relevant informasjon, samt navigere produktene ved hjelp av en digital produktkatalog. Produktkatalogene ga potensielle kunder mulighet til å visuelt se produktene, og sende en direkte prisforespørsel. Gjennom bedre drift, webhotell og SSL-sertifakt ble det også en tryggere hverdag for kunden.

Under hele prosessen var vårt eneste fokus å bygge en hjemmeside som konverterte faktiske besøkende til reelle leads – med riktig sporing av resultater. Ved oppbygging av konverteringssporing sørget vi for at alle henvendelser havnet i PartnerPlast sitt interne CRM system, med en effektiv struktur slik at de kunne starte å jobbe mye mer effektivt med innkommende henvendelser.

"Mediabooster has been very professional and strategic in their approach to the future"
- Charl Burger, Head of Business Development

En global markedsføringsstrategi

Gjennom flere år i bransjen har PartnerPlast opparbeidet seg en sterk posisjon i det norske markedet, men uttrykte et ønske om å kapre større globale markedsandeler. I samarbeid med oss i Mediabooster ble det utviklet en sterk Google Ads strategi som stod i tråd med den nye hjemmesiden- fokusert på vekst og leadsgenerering.

Det første vårt markedsførings-team gjorde var å gjennomføre en omfattende analyse på flere hundre søkeord, basert på søketrender i 28 forskjellige land! Vårt fokus lå på både positive og negative søkeord, samt alle tenkelige søkeord kombinasjoner. Basert på resultatene fra de omfattende analysene utarbeidet vi solide Google Ads kampanjer, med effektive bidding – og konverterings tiltak. Dette lot oss gå forbi konkurrentene og innta topprangeringer i Googles resultatlister, samtidig som vi holdt oss innenfor kundens spend-budsjett.

Tett monitorering og kontinuerlig optimalisering av Google ads, ny hjemmeside samt et tett samarbeid med PartnerPlast, ga oss en enorm økning på nesten 800% i registrerte henvendelser, prisforespørsler og katalog nedlastninger. Fortsatt ser vi en daglig økning og gleder oss til å se den fremtidige utviklingen hos PartnerPlast!

Del med hele verden

Bli kontaktet!