fbpx

Kundecase: MayTea

Hvordan vi satte MayTea på kartet i sosiale medier!
%
økning av følgere på Instagram
Eksponeringer den siste måneden
engasjement

MayTea

MayTea er en ekte iste, som brygges på naturlige råvarer uten kunstige søtningsmidler, konserveringsmidler eller fargestoffer.

https://maytea.no/

Hovedkontor

Oslo

Bransje

Retail

Oppdrag

MayTea er en samling ekte brygget te, blandet med naturlig frukt og urter, avkjølt til perfeksjon!

#ToAllThatIsReal

MayTea er en del av Suntory Group, en av verdens ledende bedrifter innen forbrukerprodukter. I april 2019 entret MayTea det norske markedet ved hjelp av Nineyards Norway, som vi samarbeidet med. De hadde veldig gode ideer og godt innhold, men manglet en klar strategi for måten dette skulle brukes på for å spre budskapet #ToAllThatIsReal, samt for å nå KPI’ene som var satt for sosiale medier. I tillegg hadde de store utfordringer i forbindelse med eierskap og tekniske struktur av sine sosiale medie kontoer.

Engasjement og opplevelse

Da vi fikk tilliten til å hjelpe Nineyards med tilstedeværelse i sosiale medier, både organisk og betalt, så satt vi opp en klar SoMe-strategi som bygde videre på eksisterende mål, planer og innhold fra kunden. Ut ifra strategien satte vi opp en detaljert publiseringsplan og publiseringskalender, som ga en fullstendig oversikt over alle digitale aktiviteter for tiden fremover. Dette gjorde det også enklere for oss og kunden å samarbeide tett med hverandre.

Vårt markedsførings-team lagde et samspill mellom ulike kategorier og former for innhold. Eksisterende innhold ble tilpasset og kombinerte med nye ideer, for å oppnå maksimal effekt! Med målgruppen og budskapet i fokus, lagde vi en strategi som skapte engasjement, bygde merkevaren, og ga en frisk produktopplevelse.

"Takket være Mediabooster fikk vi ryddet opp og satt en god strategi på sosiale medier, samt at budskapet #ToAllThatIsReal ble eksponert til riktig målgruppe."
- Marcus, CEO Nineyards Norway

Hovedkanal – Instagram

Instagram ble vår primærkanal. Årsaken til det var enkel: Folk engasjerer seg med merker på Instagram 10 ganger mer enn på Facebook, 54 ganger mer enn på Pinterest, og 84 ganger mer enn på Twitter. Ved å ha en sterk og konsistent tilstedeværelse på Instagram, bygges merkevarekjennskap og skaper varige kundeforhold, som resulterer i organisk vekst på sikt.

Resultatutvikling på 30 dager!

Kombinasjonen av organisk publisering, konkurranser, annonser og merkevarebygging gjorde at vi i løpet av kort tid opplevde at flere ønsket å teste produktene til MayTea, samt dele og engasjere seg i innholdet. Allerede 30 dager fra vi startet å implementere markedsaktivitetene oppnådde vi en organisk økning på 324% i antall følgere, og over 1 million eksponeringer gjennom våre annonser.

Del med hele verden

Bli kontaktet!