fbpx
bilde0

Fra oppsøkende salg til innkommende henvendelser

Gjennom flere år i bransjen hadde PartnerPlast opparbeidet seg en sterk posisjon i det norske markedet, men uttrykte et ønske om å kapre større globale markedsandeler. Da Mediabooster innledet dialogen med PartnerPlast, hadde selskapet også en nokså utdatert hjemmeside. PartnerPlast hadde bestemt seg for en digital oppgradering, og det var her Mediabooster kom inn i bildet.

Hør hva Head Of Business Development, Charl Burger, har å forteller om prosessen fra oppsøkende salg til innkommende henvendelser.

PartnerPlast er ledende norsk plastprodusent som tilbyr smarte produkter, og spesialtilpassede løsninger til offshore & subsea, akvakultur og marine industrien.

Den digitale oppgraderingen

«Før vi startet denne reisen med Mediabooster, genererte vi leads gjennom typiske og tradisjonelle metoder. Vi dro på messer, kundemøter og oppsøkte potensielle kunder over telefonen. Sammenlignet med da, har vi nå inkludert internett og digital markedsføring som en del av denne miksen. Nå bruker vi digitale plattformer og verktøy som Mediabooster har introdusert oss for. Dette gjør at vi i dag generere leads på en annerledes, men samtidig effektiv måte.

Vi i PartnerPlast har opplevd flere fordeler ved å jobbe med Mediabooster.

  • Vi har lært mye om hvordan analytics fungerer
  • Vi har lært  mer om hvem kundene våre egentlig er
  • Vi har lært om konkurransen vår
    Vi har lært hvordan vi bruker verktøy som er tilgjengelig gjennom analytics og digital annonsering for å forbedre salgstallene.

Det ligger mye tanke og arbeid bak denne typen markedsføring og salg, det er langt ifra selvgående. Fortsatt ser vi en daglig økning på innkommende leads, og gleder oss til å se den fremtidige utviklingen!”

– Charl Burger, Partnerplast

Overveldende resultater

partnerplast

partnerplast

Gjennom implementering, monitorering og kontinuerlig optimalisering av digitale annonser, ny hjemmeside samt et tett samarbeid, oppnådde vi en enorm økning på 845% i registrerte henvendelser, prisforespørsler og katalog nedlastinger. Fortsatt ser vi en daglig økning på innkommende leads, og gleder oss til å se den fremtidige utviklingen!

Det kontinuerlige samarbeidet

«Samarbeidet mellom Mediabooster og PartnerPlast har vært veldig produktivt. Vi jobber jevnlig og tett sammen, samt har en god kommunikasjon. Jeg syns det har vært et suksessfullt partnerskap!

Mediabooster er veldig interessert i å kartlegge hvem vi er som er bedrift, samt å finne ut hvem våre kunder er. Istedenfor å kun fokusere på tall på et ark, er Mediabooster opptatt av å få våre kundeforhold til å fungere på best mulig måte.

Det jeg verdsetter mest med å jobbe med Mediabooster, er mengden av personlig oppfølging vi kontinuerlig får. Mediabooster tenker virkelig gjennom de problemstillingene vi legger frem, graver dypt, for så å komme tilbake med gode ideer og resultater.

Jeg vil virkelig anbefale Mediabooster, fordi jeg syns de er en gjeng med smarte folk som er høyt motiverte til å utføre en veldig god jobb. Vi i PartnerPlast har sett ekte resultater fra vårt samarbeid sammen!»

– Charl Burger, Partnerplast